Supermarktketen Intermarché start in januari test met Li-Fi

Door Redactie

3 januari 2015
De Europese supermarktketen Intermarché gaat in januari 2015 Li-Fi testen in een van haar Franse supermarkten.

Li-Fi technologie maak het mogelijk om snel en veilig multimedia inhoud via licht naar een tablet of smartphone te versturen. Het doel is om klanten nieuwe winkel ervaringen te bieden. In de praktijk zal de consument via een tablet op een winkelwagen informatie over producten in de directe omgeving te zien krijgen.

Intermarché LiFi

Hulp bij aankoop

Klanten worden heel gericht begeleid om de kwaliteit van hun ervaring te verbeteren. Men kan bijvoorbeeld aanbiedingen, mededelingen en cross-selling aanbieden op basis van locatie en culinaire voorkeuren. Zo kan een klant naar een bepaalde soort wijn worden geleid die goed past bij de kaas die hij heeft uitgezocht. Consumenten krijgen zo meer informatie over producten, bijvoorbeeld voor mensen met een voedselallergie.

Li-Fi technologie kan op basis van locatie informatie aanbieden. Klant ervaring speelt een steeds belangrijkere rol en winkels streven naar interactie met klanten, verlichting kan daarbij een prominente rol spelen.

Anderen bekeken ook

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mis geen Li-Fi ontwikkelingen!

Mis geen Li-Fi ontwikkelingen!

"Download nu de Li-Fi white paper en ontdek de mogelijkheden van Li-Fi"

Bedankt voor je aanmelding! Controleer direct je (ongewenste) mailbox om je aanmelding te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Interessant artikel?

Delen wordt gewaardeerd!